fbpx

Download OnDoctor App on Google Play

Myanmar (Covid-19 Stats)

😷 11,631 Total Cases
😥 256 Deaths
😇 3,073 Recovered

မိခင်တွေ ကွဲကွဲပြားပြား သိသင့်တဲ့ Prebiotics နဲ့ Probiotics ခြားနားပုံ

ယေဘုယျအားဖြင့်တော့ Prebiotic နဲ့ Probiotics တွေဟာ အစာအိမ် နှင့် အူလမ်းကြောင်း ကျန်းမာေ ရးအတွက် အားဖြစ်စေတဲ့ ကောင်းမွန်စေတဲ့ ဖြည့်စွက်စာတွေ ဖြစ်ပါတယ်။ Prebiotics တွေ ဟာ Probiotic တွေရဲ့ အစာအာဟာရဓာတ်ဖြစ်ပြီး Probiotics တွေကတော့ အူလမ်းကြောင်း အကျိုးပြု ဇီဝ ဘက်တီး ရီးယား ပိုးလေးတွေ ဖြစ်တယ်။
Prebiotics နဲ့ Probiotic တွေရဲ့ ကွဲပြားခြားနားချက်လေးများကို ဖတ်ကြည့်ကြရအောင်နော်။

Prebiotics ဆိုတာ?

Prebiotics တွေဆိုတာ လူ့ခန္ဓာကိုယ်က မခြေဖျက်နိုင်တဲ့အမျှင်ဓါတ်တစ်မျိုး ဖြစ်ပါတယ်။
Prebiotic တွေပိုမိုရှင်သန်ပွားများရန်အတွက် အထောက်အပံ့ပေးတဲ့ Prebiotic တွေရဲ့အစာအာ ဟာရ တစ်မျိုးဖြစ်တယ်။
Prebiotics တွေကို အမျှင်ဓါတ်ကြွယ်ဝသော အစားအစာများဖြစ်တဲ့ အသီးအနှံ၊ အရွက်များနှင့် အစေ့ အစံများမှ ရရှိနိုင်ပါတယ်။
Prebiotic အမျှင်ဓါတ်များဟာ လူတွေရဲ့ အစာအိမ်နှင့် အူလမ်းကြောင်းသို့ရောက်ရှိလာသည့်အခါ လူတွေရဲ့ အစာအိမ်နှင့်အူလမ်းကြောင်းသို့ရောက်ရှိလာသည့်အခါ လူတွေရဲ့ အစာခြေစနစ်မှ မချေဖျက်နိုင်တဲ့အတွက် အူတွင်းရှိ Probiotic လေးများက စားသောက်ချေဖြတ်ပါတယ်။
၎င်းကဲ့သို့ စားသောက်ခြေဖျက်ခြင်းဟာ Probiotic ဇီဝပိုးလေးများကို ပိုမိုပွားများ ရှင်သန်စေပါတယ်။
ထိုနည်းအားဖြင့် သွယ်ဝိုက်သော နည်းလည်းဖြင့် အစာခြေစနစ်ကို အားကောင်းစေပြီး အစာအိမ်နှင့် အူလမ်းကြောင်း ကျန်းမာရေးအတွက် အကျိုးရှိစေပါတယ်။

Prebiotic ကြွယ်ဝသော အစားအစာများ

  • ပဲအမျိုး
  • ကြက်သွန်ဖြူ
  • ကညွတ်
  • မုယောဂျုံ (Oats)
  • ကြက်သွန်နီ
  • မိခင်နို့
  • ငှက်ပျောသီး
  • ဘယ်ရီသီးများ

Prebiotic အကျိုးကျေးဇူးများ

  • ကယ်စီယမ်ဓာတ် စုပ်ယူမှုကို ကောင်းစေခြင်း
  • ကစီဓာတ်ခြေဖျက်မှုကို လျှင်မြန်စေခြင်း
  • Probiotic ဇီဝပိုးလေးများ၏ ကြီးထွားဖွံ့ဖြိုးမှုကို ဖြစ်စေခြင်းဖြင့် အစာခြေစနစ်ကို အားကောင်းစေ ပြီး အစာအိမ်နှင့် အူလမ်းကြောင်းအတွက် အကျိုးရှိစေခြင်းProbiotics ဆိုတာ?
    Probiotics တွေဆိုတာ အူလမ်းကြောင်း အကျိုးပြုဇီဝဘတ်တီးရီးယားပိုးလေးတွေဖြစ်ပါတယ်။Probiotic ဇီဝပိုးလေးတွေဟာ အစာအိမ်နှင့် အူလမ်းကြောင်းအတွက် အန္တရာယ်ဖြစ်စေတဲ့ ဘတ်တီး ရီးယား နှင့်မှိုများရဲ့ အန္တရာယ်မှကာကွယ်ပေးပြီး  အစာခြေဖျက်မှုစနစ်ကို ကောင်းမွန်စေပါတယ်။

Probiotics တွေကိုတော့ အချဉ်ဖောက်ထားတဲ့ အစားအစာတွေမှာ အစားအစာတွေမှာ အများဆုံးရ နိုင်ပါတယ်။

Probiotic ကြွယ်ဝသော အစားအစာများ

  • ဒိန်ချဉ်
  • Kefir (ကေစာ / နို့ချဉ်တစ်မျိုး)
  • ကင်ချီနှင့် ရှမ်းချဉ်များ
  • သဘာဝဒိန်ခဲ (Raw Cheese)
  • မီဆို (ဂျပန်ရိုးရာအချဉ်ဖောက်ထားသော အစားအစာတစ်မျိုး)
  • Natto (အချဉ်ဖောက်ထားသည့် ပဲပိစပ်)
  • Kombucha (ဂျပန်လူမျိုးတို့သောက်သော ရေနွေးကြမ်းတစ်မျိုး)
  • Sauerkraut (အချဉ်ဖောက်ထားသည့် ခပ်ပါးပါးလှီးထားသောဂေါ်ဖီ)

Probiotic အကျိုးကျေးဇူးများ

အစာခြေစနစ်နှင့် အူလမ်းကြောင်း ကျန်းမာရေး

အစာခြေစနစ်အတွက် မရှိမဖြစ်အရေးကြီးပါတယ်။

2017 Cochrane စမ်းသပ်ချက်တွင် Antibiotic လို့ခေါ်တဲ့ ပဋိဇီဝပိုးသတ်ဆေး နှင့် တွဲ၍ Probiotic ပါသောဖြည့်စွက်ဆေးကို တွဲ၍သောက်သည့်အခါ ပိုးသတ်ဆေးကြောင့် ဝမ်းလျှောသည့် အခြေအနေကို 60% ခန့်လျော့ကျစေတယ်လို့ တွေ့ရှိရပါတယ်။
ဗိုက်ကယ်ခြင်း၊ လေပွခြင်းကို သက်သာစေပြီး ဝမ်းမှန်စေပါတယ်။
IBS လို့ခေါ်တဲ့ အူလှုပ်ရှားမှုပုံမှန်မဟုတ်သော ရောဂါဝေဒနာကို သက်သာစေပါတယ်။

စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာကျန်းမာရေး
စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာဝေဒနာတွေကို သက်သာစေပါတယ်။
“ဝမ်းတစ်လုံးကောင်းခေါင်းမခဲ” ဆိုသော စကားပုံပင်ရှိပါသေးတယ် မဟုတ်လော။

အထွေထွေ ကျန်းမာရေး

ကိုယ်ခံအားတက်စေခြင်း
ရောင်ရမ်းခြင်းကိုလျော့ပါးစေခြင်း
အသားအရည်ပိုကောင်းစေခြင်း
အစာဓါတ်မတည့်ခြင်းကို ကာကွယ်ပေးခြင်း
သွေးပေါင်ချိန်ထိန်းညှိပေးခြင်း
ဆီးချိုပိုထိန်းနိုင်ခြင်း
အရေးပြားရောင်ရမ်းခြင်း (Eczema) ကိုသက်သာစေခြင်း
အမျိုးသမီးမွေးလမ်းကြောင်း (Vagina) မှိုစွဲယားယံခြင်းကို သက်သာစေခြင်း
အသည်းအဆီဖုံးသက်သာစေခြင်း.. စသည့် အကျိုးကျေးဇူးများစွာတွေ့ရပါသည်။

Dr.Yin Yin Win

M.B, B.S (YGN)

Dip.Med.Sc (Family Medicine)

ဆက်စပ် ဆောင်းပါးများ