fbpx

Download OnDoctor App on Google Play

Myanmar (Covid-19 Stats)

😷 12,425 Total Cases
😥 284 Deaths
😇 3,391 Recovered

ချောကလက် စားခြင်းဖြင့် ရရှိနိုင်တဲ့ ကျန်းမာရေးအကျိုးကျေးဇူးများ

(Zawgyi)

ေခ်ာကလက္ စားျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္တဲ့ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား

ပထမဆုံး ေခ်ာကလက္ 30 gram မွာ ပါဝင္တဲ့ အာပာာရတန္ဖိုးေတြ ကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။

1. ၁၄၀-၂၇၀ ကယ္လိုရီ အထိပါဝင္ႏိုင္ပါတယ္။ အခ်ိဳပမာဏ ေပၚမူတည္ၿပီး ကယ္လိုရီ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္။ Dark Chocolate ကေတာ့ ကယ္လိုရီ အနည္းဆုံးပါ။

2. အဆီဓါတ္ ၁၄ – ၁၇ ဂရမ္ အထိပါဝင္ပါတယ္။

3. ျပည့္ဝဆီ ၉ – ၁၀ ဂရမ္ ပါဝင္ပါတယ္။ (ႏို႔အရသာ အခ်ိဳအရသာ မ်ားေလေလ ျပည့္ဝဆီ မ်ားေလေလ ျဖစ္ပါတယ္)

4. အမွ်င္ဓါတ္ ၄ – ၁၀ ဂရမ္ အထိ ပါဝင္ပါတယ္။

က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ကေတာ့

1. ဓါတ္တိုးဆန႔္က်င္ သတၱိရွိတဲ့ ဗီတာမင္၊ သတၱဳဓါတ္ ႏွင့္ ဖိုက္တိုကမ္မီကယ္ (Phytochemicals) မ်ားစြာပါဝင္ပါတယ္။ ေခ်ာကလက္မွာပါဝင္တဲ့ flavonoids ႏွင့္ Phytochemical ပမာဏ ပာာ ဝိုင္မွာပါဝင္တဲ့ ပမာဏ ထက္ မ်ားတဲ့ အတြက္ က်န္းမာေရး အတြက္ ဝိုင္ေသာက္မယ့္ အစား Dark Chocolate စားေပးလို႔ရပါတယ္။

2. ကင္ဆာေရာဂါမ်ား ကာကြယ္ေပးျခင္း – flavonoids ႏွင့္ Phytochemical ကဲ့သို႔ေသာ ဓါတ္တိုးဆန႔္က်င္ သတၱိ ရွိသည့္ အာပာာရ ဓါတ္မ်ားပါဝင္တဲ့ အတြက္ ကင္ဆာေရာဂါ ကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႕ေသာ သုေတသန စာတမ္းေတြ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

3. ႏွလုံးက်န္းမာေရး အတြက္ အထူးေကာင္းမြန္ျခင္း- ေခ်ာကလက္ မွာ ပါဝင္တဲ့ ဖေလဗေနာ (flavanols) ဓါတ္က ေသြးစီးဆင္းမႈ႕ကို အားေပးပါတယ္။ ဒီအျပင္ ေသြးေပါင္က်ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသြးတိုး ရွိတဲ့ သူေတြ အေနနဲ႔ တေန႔ ကို dark chocolate လက္ႏွစ္ဆစ္ အ႐ြယ္ေလာက္ စားေပးရင္ အေပၚ ေသြး မတက္ေအာင္ ထိန္းေပးႏိုင္ပါတယ္။

4. ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာ ကို က်ေစပါတယ္။ ေခ်ာကလက္မွာ ပါတဲ့ Cocoa butter မွာ oleic Acid ပါတဲ့ အတြက္ မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာ ေတြ ျဖစ္တဲ့ LDL, Triglycerides (TG) ေတြ ကို က်ေစတဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္ ၎ တို႔ မ်ားရင္ ျဖစ္တတ္တဲ့ ေသြးတိုးေရာဂါ ၊ ႏွလုံးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ၊ အသည္း အဆီဖုံးေရာဂါ၊ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ၊ ေလျဖတ္ေလငန္း ေရာဂါေတြ ကို ပါ ကာကြယ္ေပးၿပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။

5. မွတ္ဉာဏ္ စြမ္းအားကို တက္ေစပါတယ္။ ေခ်ာကလက္မွာ ပါတဲ့ flavanols က ဦးေႏွာက္ ဘက္ ကို ေသြးစီးဆင္းမႈ ကို အားေပးတဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္ မွတ္ဉာဏ္ စြမ္းအား ကိုပိုေကာင္းေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေမးပြဲ ေျဖေနတဲ့ ကေလး ေတြ အတြက္ ကို Dark Chocolate စားေပးသင့္ပါတယ္။ ဒီအျပင္ ေခါင္းလည္းၾကည္ေစပါတယ္။

6. ဆီးခ်ိဳ ေရာဂါ ေဝဒနာရွင္ေတြ အေနနဲ႔လည္း Dark Chocolate စားေပးျခင္းျဖင့္ insulin sensitivity တက္ေစၿပီး ဆီးခ်ိဳ ပမာဏ ကို ထိန္းေပးပါတယ္။ တေန႔ ကို ေခ်ာကလက္ ၂၅ ဂရမ္ စားေပးျခင္းျဖင့္ ၈ ပါတ္ အၾကာ မွာ မနက္ အေစာ ဘာမွ မစားေသးဘဲ တိုင္းတဲ့ ဆီးခ်ိဳ ပမာဏ (Fasting Blood Glucose) level ကို သိသိသာသာ ေလွ်ာ့က်ေပးႏိုင္တယ္လို႔ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ ေတြ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

အခုေဖာ္ျပေပးထားတဲ့ က်န္းမာေရး ေကာင္းက်ိဳးေတြ ပာာ Dark Chocolate အတြက္သာ ရည္ၫႊန္းပါတယ္။ ကေလး အမ်ား လူအမ်ား စားေနတဲ့ milk chocolate ေတြ ကေတာ့ အခုေဖာ္ျပထားတဲ့ က်န္းမာေရးဂအက်ိဳးေက်းဇူးအျပည့္အဝ မရႏိုင္ပါ။

အထူးသျဖင့္ ဆီးခ်ိဳေဝဒနာရွင္ မ်ား အေန နဲ႔ အခ်ိဳ မ်ားတဲ့ Milk Chocolate ေတြ စားမိရင္ ဆီးခ်ိဳ ပမာဏ မက်တဲ့ အျပင္ ဆီးခ်ိဳပမာဏ ပိုေတာင္ ဆိုးၿပီးတက္လာႏိုင္ပါတယ္။

ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာ မ်ားေနတဲ့ သူေတြ အေနနဲ႔လဲ Milk Chocolate ေတြ သြားစားရင္ေတာ့ ကိုလက္စထေရာ ပိုတက္လာႏိုင္ပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ ဘယ္လို ေခ်ာကလက္ မ်ိဳးကို စားသင့္သလဲ????

Cocoa 60 % အနည္းဆုံးပါတဲ့ ေခ်ာကလက္မ်ိဳးကို ေ႐ြးစားေပးဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။

စားရင္လည္း ၂၅ ဂရမ္ ထက္ပို မစားသင့္ပါဘူး။ အမ်ားႀကီးစားလိုက္ရင္

1. ရင္တုန္ျခင္း

2. စိတ္လႈပ္ရွားလာျခင္း

3. ဝမ္းေလွ်ာျခင္း

4. ေရဓါတ္ ခမ္းေျခာက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စားသင့္တဲ့ ပမာဏ ကိုပဲ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီးစားသင့္ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္

ေဒါက္တာ ညီညီေက်ာ္

(Unicode)

ချောကလက် စားခြင်းဖြင့် ရရှိနိုင်တဲ့ ကျန်းမာရေးအကျိုးကျေးဇူးများ

ပထမဆုံး ချောကလက် 30 gram မှာ ပါဝင်တဲ့ အာပာာရတန်ဖိုးတွေ ကို ဖော်ပြချင်ပါတယ်။

1. ၁၄၀-၂၇၀ ကယ်လိုရီ အထိပါဝင်နိုင်ပါတယ်။ အချိုပမာဏ ပေါ်မူတည်ပြီး ကယ်လိုရီ ပြောင်းလဲနိုင်ပါတယ်။ Dark Chocolate ကတော့ ကယ်လိုရီ အနည်းဆုံးပါ။

2. အဆီဓါတ် ၁၄ – ၁၇ ဂရမ် အထိပါဝင်ပါတယ်။

3. ပြည့်ဝဆီ ၉ – ၁၀ ဂရမ် ပါဝင်ပါတယ်။ (နို့အရသာ အချိုအရသာ များလေလေ ပြည့်ဝဆီ များလေလေ ဖြစ်ပါတယ်)

4. အမျှင်ဓါတ် ၄ – ၁၀ ဂရမ် အထိ ပါဝင်ပါတယ်။

ကျန်းမာရေး အကျိုးကျေးဇူးတွေ ကတော့

1. ဓါတ်တိုးဆန့်ကျင် သတ္တိရှိတဲ့ ဗီတာမင်၊ သတ္တုဓါတ် နှင့် ဖိုက်တိုကမ်မီကယ် (Phytochemicals) များစွာပါဝင်ပါတယ်။ ချောကလက်မှာပါဝင်တဲ့ flavonoids နှင့် Phytochemical ပမာဏ ပာာ ဝိုင်မှာပါဝင်တဲ့ ပမာဏ ထက် များတဲ့ အတွက် ကျန်းမာရေး အတွက် ဝိုင်သောက်မယ့် အစား Dark Chocolate စားပေးလို့ရပါတယ်။

2. ကင်ဆာရောဂါများ ကာကွယ်ပေးခြင်း – flavonoids နှင့် Phytochemical ကဲ့သို့သော ဓါတ်တိုးဆန့်ကျင် သတ္တိ ရှိသည့် အာပာာရ ဓါတ်များပါဝင်တဲ့ အတွက် ကင်ဆာရောဂါ ကို ကာကွယ်ပေးနိုင်တယ်လို့ တချို့သော သုတေသန စာတမ်းတွေ မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

3. နှလုံးကျန်းမာရေး အတွက် အထူးကောင်းမွန်ခြင်း- ချောကလက် မှာ ပါဝင်တဲ့ ဖလေဗနော (flavanols) ဓါတ်က သွေးစီးဆင်းမှု့ကို အားပေးပါတယ်။ ဒီအပြင် သွေးပေါင်ကျစေပါတယ်။ ဒါကြောင့် သွေးတိုး ရှိတဲ့ သူတွေ အနေနဲ့ တနေ့ ကို dark chocolate လက်နှစ်ဆစ် အရွယ်လောက် စားပေးရင် အပေါ် သွေး မတက်အောင် ထိန်းပေးနိုင်ပါတယ်။

4. သွေးတွင်း ကိုလက်စထရော ကို ကျစေပါတယ်။ ချောကလက်မှာ ပါတဲ့ Cocoa butter မှာ oleic Acid ပါတဲ့ အတွက် မကောင်းတဲ့ ကိုလက်စထရော တွေ ဖြစ်တဲ့ LDL, Triglycerides (TG) တွေ ကို ကျစေတဲ့ အတွက် ကြောင့် ၎င်း တို့ များရင် ဖြစ်တတ်တဲ့ သွေးတိုးရောဂါ ၊ နှလုံးသွေးကြောကျဉ်းရောဂါ၊ အသည်း အဆီဖုံးရောဂါ၊ ဆီးချိုရောဂါ၊ လေဖြတ်လေငန်း ရောဂါတွေ ကို ပါ ကာကွယ်ပေးပြီးသား ဖြစ်သွားပါတယ်။

5. မှတ်ဉာဏ် စွမ်းအားကို တက်စေပါတယ်။ ချောကလက်မှာ ပါတဲ့ flavanols က ဦးနှောက် ဘက် ကို သွေးစီးဆင်းမှု ကို အားပေးတဲ့ အတွက် ကြောင့် မှတ်ဉာဏ် စွမ်းအား ကိုပိုကောင်းစေပါတယ်။ ဒါကြောင့် စာမေးပွဲ ဖြေနေတဲ့ ကလေး တွေ အတွက် ကို Dark Chocolate စားပေးသင့်ပါတယ်။ ဒီအပြင် ခေါင်းလည်းကြည်စေပါတယ်။

6. ဆီးချို ရောဂါ ဝေဒနာရှင်တွေ အနေနဲ့လည်း Dark Chocolate စားပေးခြင်းဖြင့် insulin sensitivity တက်စေပြီး ဆီးချို ပမာဏ ကို ထိန်းပေးပါတယ်။ တနေ့ ကို ချောကလက် ၂၅ ဂရမ် စားပေးခြင်းဖြင့် ၈ ပါတ် အကြာ မှာ မနက် အစော ဘာမှ မစားသေးဘဲ တိုင်းတဲ့ ဆီးချို ပမာဏ (Fasting Blood Glucose) level ကို သိသိသာသာ လျှော့ကျပေးနိုင်တယ်လို့ လေ့လာတွေ့ရှိချက် တွေ မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

 

အခုဖော်ပြပေးထားတဲ့ ကျန်းမာရေး ကောင်းကျိုးတွေ ပာာ Dark Chocolate အတွက်သာ ရည်ညွှန်းပါတယ်။ ကလေး အများ လူအများ စားနေတဲ့ milk chocolate တွေ ကတော့ အခုဖော်ပြထားတဲ့ ကျန်းမာရေးဂအကျိုးကျေးဇူးအပြည့်အဝ မရနိုင်ပါ။

 

အထူးသဖြင့် ဆီးချိုဝေဒနာရှင် များ အနေ နဲ့ အချို များတဲ့ Milk Chocolate တွေ စားမိရင် ဆီးချို ပမာဏ မကျတဲ့ အပြင် ဆီးချိုပမာဏ ပိုတောင် ဆိုးပြီးတက်လာနိုင်ပါတယ်။

 

သွေးတွင်း ကိုလက်စထရော များနေတဲ့ သူတွေ အနေနဲ့လဲ Milk Chocolate တွေ သွားစားရင်တော့ ကိုလက်စထရော ပိုတက်လာနိုင်ပါတယ်။

 

ဒါဆိုရင် ဘယ်လို ချောကလက် မျိုးကို စားသင့်သလဲ????

Cocoa 60 % အနည်းဆုံးပါတဲ့ ချောကလက်မျိုးကို ရွေးစားပေးဖို့တော့လိုပါတယ်။

 

စားရင်လည်း ၂၅ ဂရမ် ထက်ပို မစားသင့်ပါဘူး။ အများကြီးစားလိုက်ရင်

1. ရင်တုန်ခြင်း

2. စိတ်လှုပ်ရှားလာခြင်း

3. ဝမ်းလျှောခြင်း

4. ရေဓါတ် ခမ်းခြောက်ခြင်းတို့ ဖြစ်တတ်ပါတယ်။

 

ဒါကြောင့် စားသင့်တဲ့ ပမာဏ ကိုပဲ ချင့်ချိန်ပြီးစားသင့်ပါတယ်။

 

လေးစားစွာဖြင့်

ဒေါက်တာ ညီညီကျော်

ဆက်စပ် ဆောင်းပါးများ